Ευέλικτη, πλήρως αυτοματοποιημένη παραγωγή κλειδιών αυτοκινήτου

Τα ρομπότ ανταποκρίνονται στα πρότυπα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Για την πλήρως αυτοματοποιημένη παραγωγή κλειδιών αυτοκινήτου, η Huf México χρησιμοποιεί ένα ειδικό μηχάνημα το οποίο διαχωρίζει, κόβει, μετρά, κάνει διαλογή και παλετοποιεί ένα ευρύ φάσμα κλειδιών για οχήματα που κατασκευάζονται από τη Ford και τη Lincoln με προορισμό την αμερικανική αγορά.

Αυστηρές και πολύπλοκες απαιτήσεις

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εφαρμογή αυστηρών απαιτήσεων στους χρησιμοποιούμενους ρομποτικούς βραχίονες, συμπεριλαμβανομένης της ακριβούς κατεργασίας των άκοπων κλειδιών, του χειρισμού τεμαχίων ευρέος φάσματος σε ένα και μόνο μηχάνημα και του υψηλού ρυθμού απόδοσης ακόμα και σε εξαιρετικά περιορισμένους χώρους.

Μια ευέλικτη, πολυμορφική λύση

Το αραχνοειδές ρομπότ Spider είναι η ιδανική λύση για την ανταπόκριση σε αυτές τις απαιτήσεις. Χάρη στη σχεδίαση που του επιτρέπει να στερεώνεται σε οροφή και την απόλυτα κυλινδρική λειτουργική περιβάλλουσα, τα περιφερειακά μέρη του συστήματος μπορούν να μετακινούνται ελεύθερα και ακριβώς κάτω από το ρομπότ.

Ο έλεγχος του Spider της Epson γίνεται από τον ελεγκτή RC620+ της Epson, ενώ ο χειρισμός ολόκληρου του μηχανήματος γίνεται κεντρικά μέσω της διεπαφής χρήστη. Ο χρήστης απλώς επιλέγει στην οθόνη το προς κατεργασία προϊόν και η παραγωγή μπορεί να ξεκινήσει. Παράλληλα, το διαισθητικό λογισμικό ανάπτυξης RC+ της Epson, το οποίο περιλαμβάνει επίσης έναν προσομοιωτή, διασφαλίζει σύντομους χρόνους ενσωμάτωσης.

Η διαδικασία αυτοματισμού προσδιορίζεται σύμφωνα με τη δομή του προϊόντος. Ένα σετ κλειδιών συνήθως αποτελείται από τρία κλειδιά που διαμορφώνονται από άκοπες λάμες:

• Πρώτη άκοπη λάμα: Μέρος του αναδιπλούμενου κλειδιού με πομποδέκτη, είναι το βασικό κλειδί που χρησιμοποιείται από το μελλοντικό κάτοχο του αυτοκινήτου.
• Εφεδρικό κλειδί: Αυτό το κλειδί μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οδηγό π.χ. σε περίπτωση που χάσει το βασικό κλειδί.
• Πλαστικό κλειδί για παρκαδόρους: Αυτό το κλειδί μπορεί να χρησιμοποιηθεί από παρκαδόρους για τη στάθμευση του αυτοκινήτου σε αεροδρόμια, ξενοδοχεία ή εκδηλώσεις. Ωστόσο, αυτό το κλειδί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ανοιχτεί το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου.

Αφού τοποθετηθούν χύδην τα άκοπα κλειδιά στον ταινιόδρομο, όπου διαχωρίζονται και ευθυγραμμίζονται προς τη σωστή κατεύθυνση, ωθούνται προς την ακριβή θέση επαλήθευσης και παραλαβής. Αρχικά, εδώ εκτελείται ένας οπτικός έλεγχος. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, μια κάμερα ελέγχει το λογότυπο στη λαβή του κλειδιού. Έπειτα, έρχεται η ώρα του πρώτου ρομπότ Spider για να αναλάβει δράση.

Το ρομπότ μετακινείται προς το μηχάνημα κοπής όπου τοποθετεί με ακρίβεια το τεμάχιο στην ειδική υποδοχή. Στο διάστημα που πραγματοποιείται η κοπή, μεταφέρει το επόμενο άκοπο κλειδί. Εκτελώντας μια κατακόρυφη κίνηση Z με περιστροφή 180° γύρω από τον άξονα U, το ρομπότ παραλαμβάνει το ολοκληρωμένο προϊόν και βάζει στη θέση ένα νέο άκοπο κλειδί.

Όταν το μηχάνημα κοπής δημιουργήσει το κλειδί στην απαιτούμενη μορφή, το Spider το μεταφέρει στην περιστρεφόμενη μονάδα, η οποία φέρνει το τεμάχιο μέσα στη λειτουργική περιβάλλουσα του δεύτερου Spider. Όλα τα βήματα αυτής της ακολουθίας επαναλαμβάνονται για το εφεδρικό κλειδί. Αν οποιαδήποτε διαδικασία κοπής δεν ολοκληρωθεί σωστά, το αντίστοιχο τεμάχιο αφαιρείται από τη ροή παραγωγής ως μη συμμορφούμενο μέρος.

Το δεύτερο Spider της Epson

Στη συνέχεια, το δεύτερο Spider της Epson εξομαλύνει την επιφάνεια του κλειδιού, το μετρά και το τοποθετεί στην παλέτα. Για την εκτέλεση αυτών των εργασιών, είναι εξοπλισμένο με ένα βραχίονα αρπάγης. Ο υψηλής ακρίβειας σταθμός αναλογικής μέτρησης διασφαλίζει ότι τηρούνται τα αυστηρά πρότυπα ποιότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τέλος, το δεύτερο Spider της Epson παλετοποιεί τα ολοκληρωμένα κλειδιά ανά σετ σε δίσκους. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, μπορεί να γίνει πλήρωση τεσσάρων, σχετικά μεγάλων παλετών 300 x 400 mm χωρίς να απαιτηθεί αλλαγή δίσκου. Αυτή η δυνατότητα καθιστά δυνατή τη σημαντική μείωση του χρόνου αλλαγής δίσκων. Στη συνέχεια, οι γεμάτες παλέτες μεταφέρονται εκτός της μονάδας για περαιτέρω αυτοματοποιημένες εργασίες.