Παρά το αίτημα πελατών και εργαζομένων, λιγότερο από ένα τέταρτο των εταιρειών έθεσε τη βιωσιμότητα και τα κοινωνικά θέματα ως προτεραιότητα το 2020, αλλά μετά τον Covid οι προσδοκίες μεγάλωσαν

Μια νέα έκθεση δείκτη βιωσιμότητας από την Epson

Παρά το αίτημα πελατών και εργαζομένων, λιγότερο από ένα τέταρτο των εταιρειών έθεσε τη βιωσιμότητα και τα κοινωνικά θέματα ως προτεραιότητα το 2020, αλλά μετά τον Covid οι προσδοκίες μεγάλωσαν

• Η νέα έκθεση δείκτη της Epson εξετάζει τις προσδοκίες βιωσιμότητας κατά και μετά τον Covid και τις επιπτώσεις στις επιχειρήσεις

• Η έκθεση αποκαλύπτει αλλαγές προτεραιοτήτων, διαφωνία των ενδιαφερόμενων και διαφορετικούς ηλικιακούς και τοπικούς παράγοντες

Μια νέα έκθεση δείκτη που παρουσιάστηκε από την Epson εξετάζει τις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες και προσδοκίες σχετικά με τη βιωσιμότητα και τα κοινωνικά ζητήματα, τώρα και μετά τον Covid. Η έκθεση επιδιώκει να προσδιορίσει όχι μόνο τις ενέργειες των επιχειρήσεων, αλλά και τις ευκαιρίες και τις απειλές που προκύπτουν από τις προσδοκίες των πελατών και των εργαζομένων τους. Εξετάζονται επίσης οι δημογραφικές και τοπικές αποκλίσεις.

Η έκθεση περιλαμβάνει ευρήματα από έρευνες που διεξήχθησαν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες της πανδημίας του Covid, με την υποβολή ερωτήσεων σε περισσότερους από 4.000 ερωτηθέντες που βρίσκονταν στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή σχετικά με τις δράσεις και τη στάση τους ως προς τη βιωσιμότητα [1]. Κατόπιν, ακολούθησε μια σειρά συζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2020 για τη διερεύνηση των ευρημάτων των συγκεκριμένων ερευνών. 

 

[1]Η έρευνα διεξήχθη για λογαριασμό της Epson από την B2B International, Ιούνιος 2020

 

«Για την Epson, η βιωσιμότητα αποτελεί εδώ και καιρό τον ακρογωνιαίο λίθο της επιχειρηματικής λειτουργίας, τόσο στον σχεδιασμό και την παραγωγή των προϊόντων που κατασκευάζουμε, όσο και στις δικές μας συμπεριφορές και επιχειρηματικές δραστηριότητες. Δεν πιστεύουμε ότι είμαστε μόνοι στην προσπάθεια για μια πιο βιώσιμη προσέγγιση στις επιχειρήσεις, ωστόσο η πανδημία έχει αλλάξει πολλές προτεραιότητες», σχολιάζει ο Darren Phelps, Αντιπρόεδρος της Epson Europe. 

«Θέλαμε να μάθουμε τη γνώμη και να ευθυγραμμιστούμε με τους συνεργάτες και τους καταναλωτές μας προκειμένου να διαπιστώσουμε πώς η τεχνολογία μπορεί να εναρμονίσει και να υποστηρίξει τα σχέδια για ένα πιο αειφόρο, οικονομικά βιώσιμο μέλλον. Αυτή η έκθεση μοιράζεται τις γνώσεις που συγκεντρώσαμε, όσον αφορά τις τρέχουσες και προγραμματισμένες δράσεις, καθώς και τις προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μερών που μπορούν να επηρεάσουν την επιχειρηματική επιτυχία.»

Βασικά συμπεράσματα:

  • Κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid, λιγότερο από το ένα τέταρτο των επιχειρήσεων στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή έθεσε τη βιωσιμότητα και τα κοινωνικά ζητήματα μεταξύ των τριών πρώτων προτεραιοτήτων τους
  • Αυτό ήταν σε αντίθεση με τον γενικό πληθυσμό, το 71% του οποίου θεώρησε σημαντικά τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα (ως πελάτες και ως εργαζόμενοι)
  • Και το 83% δήλωσε ότι τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά διαπιστευτήρια των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζουν προσωπικά ήταν σημαντικά
  • Οι εργαζόμενοι τόσο στο γραφείο όσο και από το σπίτι δήλωσαν ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες πρέπει να διαδραματίζουν βασικό ρόλο στα προϊόντα που παρέχονται για χρήση από αυτούς (το 70% δήλωσε ότι οι τεχνολογίες για την εργασία από το σπίτι πρέπει να είναι μεγάλης διάρκειας, ενεργειακά αποδοτικές ή να μειώνουν τη σπατάλη)
  • Ενώ το 81% των εργαζομένων αποκάλυψε ότι είναι σημαντικό για αυτούς να υποστηρίζει ο εργοδότης τους κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα
  • Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για θέματα IT ηγούνται σε ό,τι αφορά τον θετικό περιβαλλοντικό σχεδιασμό για το μέλλον. Αυτό αναμφίβολα θα υποστηρίξει τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να θέσουν ως προτεραιότητα τα ζητήματα αυτά μετά τον Covid και προσπαθούν να ευθυγραμμιστούν καλύτερα με τις προσδοκίες των πελατών και των εμπλεκόμενων εργαζομένων
  • Οι τοπικές και ηλικιακές διαφορές είναι προφανείς, ωστόσο η πλειοψηφία συμφωνεί ότι η βιώσιμη και κοινωνική δράση έχει πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις

 

Περαιτέρω λεπτομέρειες:

Θέση της βιωσιμότητας - τώρα και μετά τον Covid

Εύλογα, οι νέες πιέσεις που προκάλεσε η πανδημία του Covid ανάγκασαν τις επιχειρήσεις να αλλάξουν τις προτεραιότητές τους. Δυστυχώς, η βιωσιμότητα και τα κοινωνικά ζητήματα προφανώς παραμερίστηκαν, με το 76% να επιβεβαιώνει ότι δεν συγκαταλέγονταν στις τρεις πρώτες προτεραιότητες της επιχείρησής τους. Το θετικό είναι ότι υπάρχει η προσδοκία αλλαγής προσέγγισης μόλις τελειώσει η κρίση, με το 65% να δηλώνει ότι αυτά τα ζητήματα θα γίνουν πιο σημαντικά μετά τον Covid.

 

Η βιωσιμότητα μπορεί να συμβαδίσει με την οικονομική απόδοση όσον αφορά τις τεχνολογίες γραφείου. Ωστόσο, αυτές οι λύσεις συχνά παραγνωρίζονται με μακροπρόθεσμες τάσεις, όπως οι ανεμογεννήτριες και τα ηλιακά πάνελ, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σε πολλούς η εντύπωση ότι η βιωσιμότητα μπορεί να είναι απρόσιτη και δαπανηρή.

 

Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για θέματα IT είναι οι πιθανοί υποστηρικτές της βιωσιμότητας

Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για θέματα IT ηγούνται σε ό,τι αφορά τον θετικό μελλοντικό σχεδιασμό, με το 79% να αναμένει ότι η σημασία των περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων θα αυξηθεί μετά τον Covid.  Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι έχουν καλύτερη πληροφόρηση και γνώση των απλών τεχνολογικών λύσεων που υπάρχουν στη διάθεσή τους και είναι σε καλύτερη θέση για να τις εφαρμόσουν και να παρακολουθήσουν τον αντίκτυπό τους.

 

«Γνωρίζουμε ήδη ότι η τεχνολογία Inkjet έχει τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη σε σχέση με τους εκτυπωτές laser και υποστηρίζουμε τη μετάβαση εδώ και πολλά χρόνια», λέει ο Darren Phelps. «Πολύ απλά, εάν αντικαθιστούσαμε όλους τους εκτυπωτές laser στην Ευρώπη με επαγγελματικούς εκτυπωτές inkjet χωρίς θερμότητα της Epson, θα μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε αρκετή ενέργεια ετησίως για να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 κατά 410 εκατομμύρια κιλά και να μειώσουμε το ενεργειακό κόστος έως και 152 εκατομμύρια ευρώ ετησίως [1]

 

[1]Με βάση τους υπολογισμούς της Epson. Μεθοδολογία με πιστοποίηση από την TÜV Rheinland με βάση την «Τυπική κατανάλωση ενέργειας», όπως ορίζεται ή/και προσομοιώνεται με αναφορά στη διαδικασία δοκιμής Energy Star και παρουσιάζεται σε kWh ανά έτος. Τα μοντέλα προσδιορίστηκαν με τη χρήση της IDC HCP Tracker, 2ο τρίμηνο 2019 (δεδομένα 1ο τρίμηνο 2015 - 4ο τρίμηνο 2018) και της εγκατεστημένης βάσης το 2018 σε επιχειρήσεις EU22 σύμφωνα με εκθέσεις της IDC («Εγκατεστημένη βάση ανά κάθετη αγορά, 2ο τρίμηνο 2019»). Μπορείτε να βρείτε συγκριτικούς υπολογισμούς εδώ: https://www.epson.eu/neop-footnotes

 

Ευκαιρία βιωσιμότητας

Υπάρχουν επίσης λιγότερα απτά οφέλη για τις επιχειρήσεις που παραμένουν προσηλωμένες στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές προσπάθειες, με το 82% των υπεύθυνων λήψης αποφάσεων και το 78% όσων δεν λαμβάνουν αποφάσεις να πιστεύουν ότι αυτές οι προσπάθειες μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην επιχειρηματική απόδοση. 

  • Το 44% πιστεύει στην αντίληψη για την επωνυμία
  • Το 40% στην αφοσίωση των εργαζομένων
  • Το 38% στην παραγωγικότητα του εργατικού δυναμικού

Επιπλέον, από όσους δίνουν έμφαση στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές προσπάθειες, το 86% αναμένει αύξηση των επιχειρηματικών κερδών μέσα στο επόμενο έτος / στα επόμενα πέντε έτη.

Ως καταναλωτές ή πελάτες, Το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά διαπιστευτήρια των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζουν προσωπικά είναι σημαντικά. Και ως εργαζόμενοι, το 81% θεωρεί ότι αυτοί οι παράγοντες είναι σημαντικοί και θέλει να δει να υποστηρίζονται από τον εργοδότη τους. Ένας κρίσιμος παράγοντας για τον μελλοντικό σχεδιασμό του εργατικού δυναμικού.

Οι εργαζόμενοι, ανεξαρτήτου ηλικίας, θέλουν να λαμβάνεται καλύτερα υπόψη ο εξοπλισμός (στο σπίτι και στο γραφείο)

Όσον αφορά τα παρεχόμενα προϊόντα, οι εργαζόμενοι θέλουν να δουν να γίνονται και εδώ προσπάθειες για βιωσιμότητα, με το 70% να δηλώνει ότι είναι απαραίτητο τα προϊόντα να είναι φτιαγμένα για να αντέχουν στον χρόνο, να είναι ενεργειακά αποδοτικά ή/και να μειώνουν τη σπατάλη.

Και παρόλο που η διαφορά γενεών είναι προφανής - με πάνω από το 76% των ατόμων ηλικίας κάτω των 22 ετών και το 71% των ατόμων ηλικίας 23-37 ετών να αναμένει ότι τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα θα γίνουν ολοένα και πιο σημαντικά μετά τον Covid, έναντι του 55% ηλικίας 54 ετών και άνω - τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας είναι αυτά που ζητούν ενεργειακή απόδοση, ανθεκτικότητα και μείωση της σπατάλης στα προϊόντα.

 

Μάθετε περισσότερα και αποκτήστε πρόσβαση στην έκθεση δείκτη εδώ: xxxx

 

Τέλος

Σημειώσεις προς τον συντάκτη

Δείτε περισσότερες ενέργειες που κάνει η Epson για να υποστηρίξει τη βιωσιμότητα: https://www.epson.eu/greenreport