Το μεγαλύτερο μάθημα του μέλλοντος: τα κίνητρα

Για την επιτυχή εφαρμογή της ιδέας της συνεργασίας στις αίθουσες διδασκαλίας, οι μαθητές θα πρέπει να είναι ανεξάρτητοι, το 2025

Το μεγαλύτερο μάθημα του μέλλοντος: τα κίνητρα

Με τον σύγχρονο χώρο εργασίας να εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς, αντιμετωπίζουμε τη διαρκή πρόκληση της προσαρμογής, για να συνεχίσουμε. Αλλά στην εποχή των ταχύτατων τεχνολογικών εξελίξεων, πώς μπορούμε να προετοιμάσουμε τους εργαζομένους του αύριο για το μέλλον που πρόκειται να αντιμετωπίσουν;

Η τεχνολογία διαδραματίζει όλο και πιο κυρίαρχο ρόλο στον τρόπο που εργαζόμαστε, ενώ παράλληλα προσφέρει τεράστιες προοπτικές ως προς τον τρόπο που μαθαίνουμε. Στις αίθουσες διδασκαλίας του αύριο, τα προσωπικά κίνητρα και οι κοινωνικές δεξιότητες θα έχουν κρίσιμη σημασία για την εκπαιδευτική επιτυχία των μαθητών και θα αποτελούν τον πρωταρχικό στόχο του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η συνεργασία στις αίθουσες διδασκαλίας του μέλλοντος

Η νέα έρευνα της Epson σχετικά με την επίδραση των βασικών τεχνολογιών στον τομέα της εκπαίδευσης, συγκέντρωσε τις απόψεις 17 κορυφαίων ειδικών επί του θέματος, ενώ παράλληλα διερεύνησε υποθετικά σενάρια, θέτοντας ερωτήσεις σε πάνω από 7.000 επιχειρηματικά στελέχη και εργαζομένους από την Ευρώπη.

Βάσει της άποψης τους, η οποία συλλέχθηκε, η αίθουσα διδασκαλίας του 2025 θα περιλαμβάνει εφαρμογές νέων τεχνολογιών, όπως διαδραστικούς βιντεοπροβολείς, δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας και εκτυπωτές 3D. Για παράδειγμα, η μελέτη μας δείχνει ότι το 53% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η επαυξημένη πραγματικότητα θα χρησιμοποιείται ευρέως για πρακτικούς πειραματισμούς στο μέλλον, προσφέροντας αυξημένη ασφάλεια και χαμηλότερα κόστη, καθώς θα περιορίζεται η ανάγκη για εξειδικευμένους πειραματικούς χώρους.

Αυτή η μεταβολή αναμένεται να αλλάξει τη σχέση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών, με τους εκπαιδευτικούς να λαμβάνουν το ρόλο των εκπαιδευτικών καθοδηγητών ή συμβούλων περί ζητημάτων ζωής, ενώ οι μαθητές θα έχουν μεγαλύτερη ευθύνη για την εκπαίδευσή τους.

Το 62% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα, πιστεύουν ότι αυτό το σύστημα, υποστηριζόμενο από συνεργατική τεχνολογία εκμάθησης, θα φέρει ισορροπία στο πεδίο των κινήσεων των μαθητών, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να μαθαίνουν με τον δικό τους τρόπο.

Η δομή των μαθημάτων προβλέπεται, επίσης, να αλλάξει, ως αποτέλεσμα της τεχνολογίας, με το 67% των ερωτηθέντων να πιστεύουν ότι οι αίθουσες διδασκαλίας θα μετατραπούν σε εργαστήρια συνεργασίας.

Κίνητρα για «μετα-μάθηση»

Οι μαθητές θα έχουν ολοένα και πιο ενεργό ρόλο στην επίτευξη των προσωπκών τους στόχων εκμάθησης. Σύμφωνα με το 57% των ερωτηθέντων, η «μετα-μάθηση», στην οποία οι μαθητές έχουν πολύ μεγαλύτερη ευθύνη για τις δικές τους εκπαιδευτικές διαδικασίες, θα γίνει ο νέος κανόνας. Αυτό υποστηρίζεται και από το 55% των ερωτηθέντων, οι οποίοι πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο θα έχει θετικό αντίκτυπο στον εκπαιδευτικό τομέα συνολικά.

Τα θετικά νέα είναι ότι μόλις το 33% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι τα κίνητρα των μαθητών θα απειλήσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, στα επόμενα 10 χρόνια.

Στην πραγματικότητα, για να πραγματοποιηθεί αυτή η πολιτιστική αλλαγή, οι εκπαιδευτικοί φορείς θα πρέπει να εφαρμόσουν συγκεκριμένους ελέγχους και να τηρούν κάποιες ισορροπίες. Είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση των μαθητών, ώστε να είναι ανεξάρτητοι και να έχουν την ευθύνη για την προσωπική τους πρόοδο στη μάθηση, για παράδειγμα, διασφαλίζοντας ότι η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας.

Για τη διαμόρφωση των εργαζομένων του αύριο, πρέπει να υπογραμμίσουμε τη σημασία των κινήτρων σήμερα κιόλας και να παρέχουμε τα κατάλληλα εκπαιδευτικά εργαλεία, ώστε να τους εμψυχώσουμε να προσαρμοστούν σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;

Η πλήρης έκθεση περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες. Από εδώ μπορείτε να την κατεβάσετε: