Τεχνολογική γνώση στην Ευρώπη: Γνωρίζουμε αρκετά για την τεχνολογία που διαμορφώνει το μέλλον μας;

Το εργατικό δυναμικό της Ευρώπης δεν είναι σαφώς ενημερωμένο σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που διαμορφώνουν το μέλλον του, αλλά αυτές οι πληροφορίες προκαλούν ανησυχία ή αισιοδοξία;

Τεχνολογική γνώση στην Ευρώπη: Γνωρίζουμε αρκετά για την τεχνολογία που διαμορφώνει το μέλλον μας;

Οι εξελίξεις της σύγχρονης τεχνολογίας πραγματοποιούνται με αστραπιαία ταχύτητα. Ωστόσο, η εμφάνιση νέων δυνατοτήτων και τεχνολογιών που προκαλούν αναταραχή θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα τοπίο «τεχνολογικής κόπωσης».

Δεν είναι μόνο οι καταναλωτές που «υποφέρουν» από αυτό το κύμα τεχνολογικών καινοτομιών. Η τεχνολογία αποτελεί ήδη το βασικό κομμάτι του σύγχρονου εργασιακού χώρου, από τους εκτυπωτές κορυφαίας τεχνολογίας έως τους εξαιρετικά προηγμένους υπολογιστές που κουβαλάμε στις τσέπες μας. Με την εμφάνιση τόσων πολλών τεχνολογικών καινοτομιών, είμαστε σίγουροι ότι η ενημέρωση των εμπλεκομένων γίνεται με τον σωστό ρυθμό;

Κατανόηση της ενημέρωσης περί τεχνολογίας

Σε πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την Epson, η οποία κατέγραψε τις απόψεις 17 ειδικών από τον διεθνή χώρο του κλάδου, καθώς και πάνω από 7.000 ηγετικών επιχειρηματικών στελεχών και υπαλλήλων απ' την Ευρώπη, διερευνήσαμε τον αντίκτυπο της τεχνολογίας στον αυριανό χώρο εργασίας. Τα ευρήματά μας καταδεικνύουν ότι η ταχύτητα της «μεταμόρφωσης» εγείρει κάποια δύσκολα ερωτήματα.

Η έρευνά μας αποκαλύπτει ένα ανησυχητικό κενό στην ενημέρωση περί των βασικών τεχνολογιών μεταξύ των ανθρώπων του εργατικού δυναμικού της Ευρώπης. Μόλις το 60% των ερωτηθέντων που έλαβαν μέρος στην έρευνα, είχαν ακούσει για τις τεχνολογίες τύπου wearable, που σημαίνει ότι 4 στους 10 Ευρωπαίους εργαζομένους δεν γνώριζαν τη βασική τεχνολογία που αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τον εργασιακό χώρο στο μέλλον.

Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο εμφανές σε άλλες βασικές τεχνολογίες, η ενημέρωση για τις οποίες ήταν σημαντικά πιο περιορισμένη σε σχέση με τις τεχνολογίες wearable. Μόλις το 37% των Ευρωπαίων εργαζομένων είναι ενημερωμένοι σχετικά με τεχνολογίες όπως το «bio-printing» (οικολογική εκτύπωση) ή το cobotics (συνεργατική ρομποτική). Οι ερωτηθέντες, επίσης, φάνηκαν να μην έχουν ενημέρωση σχετικά με τις γενικές τεχνολογικές τάσεις, ενώ μόνο το 51% κατανοεί τη μεικτή μάθηση (μεικτή χρήση εργαλείων με σύνδεση και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο στην εκπαίδευση) και μόνο το 35% γνωρίζουν περί λιανικών πωλήσεων πολλών καναλιών (μιας προσέγγισης στις πωλήσεις πολλών καναλιών, η οποία προσφέρει μια σταθερή εμπειρία εντός και εκτός σύνδεσης).

Η ενίσχυση της ενημέρωσης είναι θετική

Το επίπεδο ενημέρωσης αποτελεί πρόκληση για την εφαρμογή νέων λύσεων, αλλά ενδιαφέρεται γι' αυτές ο τομέας της εκπαίδευσης; Στα πλαίσια της έρευνάς μας, εξηγήσαμε διάφορες νέες τεχνολογίες στους Ευρωπαίους εργαζόμενους και διαπιστώσαμε ότι η κατανόηση δημιουργεί ένα πολύ πιο θετικό κλίμα. Η δυνητική ενσωμάτωση όλων των τεχνολογιών στο χώρο εργασίας αντιμετωπίστηκε, κατά συνέπεια, με πιο αισιόδοξο τρόπο.

Οι λύσεις wearable έλαβαν και πάλι τις πιο θετικές απαντήσεις, με το 65% των εργαζομένων να χαρακτηρίζουν αυτήν την τεχνολογία ως ευχάριστη. Η οργανική εκτύπωση και η οικολογική εκτύπωση και η συνεργατική ρομποτική βρήκαν θετική ανταπόκριση από το 58% και το 57% των ερωτηθέντων αντίστοιχα.

Πέρα από αυτές τις τεχνολογίες, ήταν η εκτύπωση 3D που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους εργαζόμενους, με το 66% να την αντιμετωπίζει με θετικό τρόπο. Με δεδομένη τη σημαντική επίδραση που αναμένεται να έχει η εκτύπωση 3D σε όλο τον κλάδο, με πιο σημαντικό ρόλο στον κατασκευαστικό κλάδο και στο λιανικό εμπόριο, είναι πολύ ενθαρρυντικό που οι εργαζόμενοι έδειξαν εξίσου έτοιμοι να αναγνωρίσουν τον πιθανό αντίκτυπο της τεχνολογίας, όταν ερωτήθηκαν για την ενημέρωσή τους σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές της.

Δεσμευτείτε για την παροχή ενημέρωσης

Οι τεχνολογικές εξελίξεις στην εκπαίδευση προσφέρουν μια άλλη εναλλακτική για τη γεφύρωση του κενού της ενημέρωσης, η οποία αντιμετωπίστηκε με θετικό τρόπο από τους εργαζόμενους, με το 68% να βλέπει με θετικό τρόπο τη μεικτή μάθηση, το 65% τη συνεργατική εκπαίδευση και το 66% τη "μετα-μάθηση".

Ενώ προσπαθούμε να εφαρμόσουμε τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας σε όλο τον κλάδο, πρέπει να εργαστούμε εξίσου σκληρά για να μεγιστοποιήσουμε τις ευκαιρίες που μπορεί ο κλάδος αυτός να υποστηρίξει. Ο ρόλος των εταιρειών θα είναι ουσιαστικός, από αυτήν την άποψη. Σήμερα, μόνο το 14% των εργαζομένων θεωρούν ότι οι εταιρείες στις οποίες απασχολούνται, κάνουν «εξαιρετική» δουλειά στην παρακολούθηση των νέων τεχνολογικών εξελίξεων. Αν οι εταιρείες δεν προσπαθούν να κατανοήσουν αυτό το μεταβαλλόμενο τεχνολογικό τοπίο, είναι δύσκολο να ακολουθήσουν και οι εργαζόμενοι και να ενημερώνονται με τον κατάλληλο ρυθμό.

Συμπερασματικά, η τεχνολογία δεν φέρνει θετικά αποτελέσματα όταν αντιμετωπίζεται μεμονωμένα, αλλά μέσω της επιτυχούς εφαρμογής των δυνατοτήτων που προσφέρει. Αν θέλουμε να επωφεληθούμε από τις εξελίξεις στην τεχνολογία των εργασιακών χώρων, το πρώτο βήμα πρέπει να είναι η ενίσχυση της ενημέρωσης σε όλη τη βιομηχανία.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;

Η πλήρης αναφορά περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες. Από εδώ μπορείτε να την κατεβάσετε